Hoge efficiëntie, waar voor je geld!

Meer doen met minder is meer krijgen voor minder. Win-win voor onderneming en klant. Alle geëngageerde partijen zijn tevreden, alsook de planeet die er beter van wordt. 

Een digitale transformatie maakt het mogelijk om nieuwe bedrijfsprocessen, cultuur en klantenervaring te herdefiniëren. De kernactiviteiten van een bedrijf worden verfijnd, waardoor er ruimte is om sterk te anticiperen op marktontwikkelingen, dit is een kwestie van overleven, het is de enige manier om de klant op een correcte manier te kunnen bedienen.  

Een lokale interieurdesign studio die ook produceert en bouwt; een team van designers gespecialiseerd in het ontwerpen van keukens en badkamers, een backoffice met een zeldzame expertise in het bewerken van duurzame materialen zoals Solid Surface en een plaatsingsteam die precies en perfectionistisch oplevert. Een geïntegreerd bedrijf die, in tegenstelling tot de concullega’s, niet samenwerken met externe partners, maar allen deel uitmaken van één organisatie, één team, project per project. In 2018 viel bij Kletz de eerste keer het woord digitale transformatie. De afgelopen vijf jaar bouwden we aan deze transformatie met als doel: meer doen met minder.

Een interieurbouw omgeving focust zowel op het opleveren van een kwalitatief materieel eindproduct als een kwalitatieve klantrelatie gedurende de assemblage. Beide worden geherdefinieerd doorheen een digitale transformatie. De successen en het falen van het voormalige analoge model worden gebruikt als leidraad voor de transitie, omdat de digitale ruimte waarbinnen men opereert een volledig nieuwe manier van handelen en denken vereist.

Het opleveren van het materiële eindproduct, de keuken, de badkamer of het totaalinterieur, verloopt voortaan nog perfectionistischer. Doordat ieder project volledig digitaal in kaart wordt gebracht, worden fouten m.b.t analoge metingen, bestellingen, productie van stukken geminimaliseerd. Iedere klant bezit de digitale twin van zijn woning en het door Kletz-geplaatste interieurproject. Dit maakt het mogelijk om flexibel aanpassingen door te voeren zonder schoonheidsfouten te maken, nu maar ook binnen 25 jaar. 

De klantenrelatie verandert ook naarmate de onderneming transformeert. Doordat de back-office nu werkt volgens een geoliede digitale machine, is er meer ruimte voor de relatie met de klant organisch te laten groeien. De verlangens en wensen van klanten staat centraal en dankzij nieuwe toepassingen van NOIND, staat de klant mee aan de regie van het ontwerp. Zo worden miscommunicaties of teleurstellingen achteraf geëlimineerd.  

Het team van Kletz kan meer doen met minder, de klant krijgt meer voor minder. Het digitaliseren van analoge processen maakte ruimte voor precisie, voor ontmoeting en creativiteit. Er worden sterkere projecten gerealiseerd voor betere budgetten. Iedereen heeft baat bij de transformatie.